Zdravotné hľadisko
Samozrejme, lekcie plávania majú aj svoj ďalší, zdravotný význam. Deti, ktoré ich absolvujú získavajú oproti svojim rovesníkom mnohé výhody. Sú pohybovo zdatnejšie, prirodzeným spôsobom rozvíjajú svoj pohybový aparát. Sú bystrejšie, vnímavejšie. Menej trpia bolesťami bruška, pohyb spôsobuje, že lepšie jedia a spia. Pravidelným otužovaním zlepšujú obranyschopnosť organizmu. Pohybom vo vode sa zmenšujú chronické problémy s dýchacími cestami. Celkovo lepšie napredujú aj deti s odchýlkami vo vývoji, ktoré sú spôsobené ľahkou mozgovou dysfunkciou.
Predsa však za najvýznamnejšia prednosť plávania dojčiat a batoliat je v citovom prenose tejto aktivity na rodinu. Dieťa má radosť z pohybu vo vode, z kontaktu s rodičom. Rodičia sa učia s dieťaťom pracovať, spoznávajú sa aj v neobvyklých situáciách, učia sa dôverovať si navzájom. Citové puto medzi nimi sa prehlbuje. Dieťa je síce zrelé do kolektívu až okolo tretieho roka, ale z bezpečného náručia rodiča sa učí vnímať aj iné deti, napodobňovať, prispôsobovať sa. Iná situácia nastáva v treťom roku života a v predškolskom veku. Tu už môžeme hovoriť o plávaní. Takto staré detičky získavajú základy minimálne 3 plaveckých spôsobov. Zvládnu technické prvky plávania a dýchania na svojej úrovni. V tomto veku už máme v našom Klube ozajstných plavcov.